Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Πως η Θεσσαλονίκη πέρασε στα χέρια των εβραίων με την βοήθεια του Μπενι Ζελόν μετά την πυρκαγιά του 1917.
Μέσα από το άρθρο που δημοσιεύτηκε από την εταιρεία μελέτης του ελληνικού εβραϊσμού και τα πρακτικά του Ά Συμποσίου ιστορίας του ελληνικού εβραϊσμού.
Ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην σύγχρονη ιστορία της Θεσσαλονίκης ήταν και η πυρκαγιά του 1917 και το πέρασμα της πόλης στα χέρια των εβραίων , είναι γνωστό και αν όχι η πυρκαγιά του 1917 κατεκαυσε 120 εκτάρια του ιστορικού κέντρου της πόλης και 9.500 κτίσματα αφήνοντας 70.000 άστεγους. Μια εβδομάδα μετά , η κυβέρνηση του Μπενι Ζελόν, μέσο του υπουργού Αλέξανδρου Παπαναστασίου, ανακοίνωσε τις σκέψεις της για την ανοικοδόμηση της πόλη. Η απόφαση της κυβέρνησης Μπενι Ζελόν να ανασχεδιαστεί πλήρως ο χώρος του ιστορικού κέντρου με διαδικασίες που αγνοούσαν την παράδοσης ιδιοκτησίας της γης και την προσπάθεια του να προσελκύσει στην Θεσσαλονίκη επενδύσεις κεφαλαίων ελλήνων και μη! Και όχι απαραίτητα θεσσαλονικέων έφεραν την αντίδραση των κατοίκων της πόλης. Είναι χαρακτηριστική η φράση στην βουλή του Παπαναστασίου ‘’ Εσυκοφαντήθει η κυβέρνηση ημών δια των μέτρων τα οποία ήθελε να θέσει εις εφαρμογήν, επεδιωκέν να εκτοπίσει τον ελληνικό πληθυσμόν της Θεσσαλονίκης και να εγκαταστήσει άλλον’’ ενώ ο Μπενι Ζελόν διασαφήνιζε ‘’ Να είσθε βέβαιοι ότι η επιθυμία ημών είναι να αγοράσουν οι παλαιοί ιδιόκτητε και όλη η ενέργεια αυτό αποσκοπεί ,τους παλαιούς ιδιοκτήτες τους έχοντας ορισμένων θρήσκευμα’’ τώρα το ορισμένο θρήσκευμα το βλέπουμε από την τελική έκβαση των νέων ιδιοκτητών…………..!!! Και τον πόλεμο που έκαναν οι εβραίοι όπως ο Νεχαμα διευθυντού των σχολειών της Αλλιανς και πρόεδρος της κοινότητας των εβραίων Μισραχι που έφεραν αλλαγές προς όφελος τους αφού η κυβέρνηση παρείχε πλήρη κάλυψη στην κερδοσκοπική λογική απελευθερώνοντας την αγορά των κυματογράφων και επέβαλε ανοικτές δημοπρασίες με δημόσια πλειοδοσία που καταργούσε τα ανώτατα όρια των τιμών στα οικόπεδα και περνώντας τα στα χέρια των πλούσιων εβραίων την πόλη. Όπως προκύπτει από το αρχείο των εκποιήσεων στο γραφείο πολεοδομίας Θεσσαλονίκης οι εβραίοι συμμετέχουν αθρόα στις δημοπρασίες, στο βιβλίο αγοραστών οικοπέδων βλέπουμε ότι έως τον Απρίλιο του 1923 επί 3.350 καταχωρίσεων τα 1.931 ονόματα είναι εμφανώς Εβραϊκά(57,6%) 980 χριστιανικά αλλά όχι εμφανώς και ποσοστό (29%) τα 405 είναι μουσουλμανικά(12%) και 5 αρμενικά και 26 εταιρειών….. εμφανώς εβραϊκές αν δούμε τα αποτελέσματα των κτισμάτων……. Από τον ανασχεδιασμό της πόλης, κερδισμένοι βγήκαν τα υψηλά εισοδηματικά στρώματα στα οποία και υπερτερούσαν αριθμητικά οι εβραίοι (να μην πω ότι ήταν η πλειονότητα ) και χαμένοι βγήκαν οι μικροϊδιοκτήτες οπού υπερτερούσαν οι χριστιανοί-έλληνες Και με την σύνταξη του σχεδίου Hebrard είναι φανερό ότι οι εβραίοι όχι μόνο δεν επιθυμούσαν να φύγουν από την πόλη αλλά προσπαθούσαν να εδραιώσουν τη θέση τους σε κάθε τομέα. Βλέπουμε ότι πυρίκαυστου!!!! οι εβραίοι συμμετέχουν στην διαδικασία ανοικοδόμησης ως ιδιοκτήτες γης, ος επενδυτές αλλά και ως μηχανικοί και αρχιτέκτονες!!!